גמישות למעסיקים: הסכם קיבוצי חדש לעובדים במגזר הציבורי

בנצי לייזרוביץ No Comments on גמישות למעסיקים: הסכם קיבוצי חדש לעובדים במגזר הציבורי

הסכם קיבוצי חדש לעובדי המגזר הציבורי להסדרת תנאי העובדים עם החלת הוראות "התו הסגול"

Finance Minister Moshe Kahlon delivers a statement furing the ceremony rewarding excellent employees of the Finance Ministry, at the Jerusalem Convention Center, on January 6, 2019. Photo by Hadas Parush/Flash90 *** Local Caption *** ??? ?????? ???????? ???? ????? ?? ????? ?????? ????? ??????? ??? ????? ????? צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

עם תום תקופת ההסכם הקיבוצי שנכנס לתוקף עם אישור התקנות לשעת חירום ולאור צמצום המגבלות על המשק, הגיעו הממונה על השכר במשרד האוצר ויו"ר ההסתדרות, בתיאום עם יו"ר מרכז השלטון המקומי, להסכם חדש שמסדיר את אופן העסקתם של עובדי המגזר הציבורי, החל ממחר (ראשון) ועד לסוף חודש יוני. המטרה: הגדלת היקף השירות שניתן לציבור ולאפשר למספר רב של עובדים, ככל הניתן, לחזור לעבודתם תוך הקפדה על הנחיות "התו הסגול".

המעסיקים במגזר הציבורי, יפעלו להשיב למתכונת עבודה מלאה, מספר גבוה ככל הניתן של עובדים המועסקים על ידם, תוך שמירה על בריאותם והקפדה על תנאי "התו הסגול", כך נקבע במסגרת ההסכם שגיבשו הממונה על השכר, קובי בר נתן ויו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, בתיאום עם יו"ר השלטון במקומי, חיים ביבס. בתוך כך, ובכפוף למפורט בהסכם, המעסיקים יוכלו לבצע שינויים בסדרי העבודה ובמתכונת ההעסקה, כגון: שינוי שעות העבודה הרגילות, הפרדה בין קבוצות וניוד עובדים.

עובדים שעל אף המאמצים, לא ניתן יהיה להעסיקם עקב המגבלות השונות, ישהו ב"חלף חל"ת" בחסות המעסיק ותשולם להם קצבת "חלף אבטלה" על ידו. המעסיק יבצע הפרשות בגין הקצבה לקרנות הפנסיה וההשתלמות לטובת המשך רציפות הזכויות של העובדים.

ההסכם ייכנס לתוקף החל מיום ראשון ה-3 במאי 2020 ובכפוף לאישור תקנות שעת חירום ולהחלטות הממשלה בעניין החלת ה"תו הסגול" על המעסיקים במגזר הציבורי.

הממונה על השכר, קובי בר נתן אמר: "ההסכם החדש מייצר מנגנון גמישות הולם למעסיקים במגזר הציבורי. הוא מאפשר להרחיב את השירותים הניתנים לציבור בשל הגדלת מספר העובדים שחוזרים לעבוד. במקביל, הוא נותן מענה לעובדים שלא ניתן להעסיקם. אני מעריך את יו״ר ההסתדרות על הירתמותו לטובת המאמץ המשותף בהגעה להסדר זה."

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד: "ההסכם הוא שלב משמעותי להשבת השגרה ולהגדלת היקף המענה שמדינת ישראל מעניקה לציבור בימים אלו. דאגנו לחזרה אחראית של העובדים לעבודה סדירה, תוך פרישת רשת ביטחון והבטחת רצף זכויות גם למעט העובדים שבשלב זה, עדיין לא יוכלו לחזור לעבודתם".



0 תגובות